Po podjęciu decyzji, jakie rodzaje treści będziesz publikować na swoim koncie społecznościowym, musisz określić częstotliwość i harmonogram publikowania.

Algorytmy większości platform mediów społecznościowych preferują konta, które publikują treści regularnie. Jest to szczególnie ważne w przypadku Instagrama, który wymaga regularnej częstotliwości publikowania w celu zwiększenia widoczności. Jest to także największa platforma influencerów, którzy zajmują się marketingiem i zarabiają pieniądze na polecaniu i pisaniu recenzji produktów. Możesz publikować codziennie, co tydzień lub z dowolną częstotliwością. Przed podjęciem takiej decyzji należy również rozważyć platformę. Niektóre platformy, takie jak Twitter, mają bardziej dynamiczny charakter i wymagają większej częstotliwości publikowania, jeśli chcesz zostać influencerem na tej platformie. Na innych platformach mediów społecznościowych, takich jak Instagram, YouTube i Facebook, możesz publikować posty raz lub dwa razy w tygodniu. Polubienia na Facebooku

Jednak wybierz dni i godziny, w których będziesz publikować i bądź konsekwentny.

W określone dni i pory tygodnia możesz uzyskać maksymalne zaangażowanie w swoje posty. W przypadku większości platform najwyższe wskaźniki zaangażowania można zaobserwować późnym rankiem i popołudniami w środku tygodnia. W przypadku większości platform najlepszym dniem na publikowanie wiadomości jest środa. Sprawdź, kiedy najlepiej publikować posty na wybranej platformie i odpowiednio utwórz swój harmonogram publikowania treści. Gdy zaczniesz publikować treści w mediach społecznościowych, często będziesz otrzymywać polubienia i komentarze do swoich postów. Dla wielu osób bardzo ważne są polubienia pod postami, a możesz ich zdobyć więcej, kierując się wskazówkami ze strony https://socialmedia.biz.pl/. Dla influencerów i osób prowadzących fanpage ważne jest, aby komunikować się z osobami obserwującymi profil, dlatego nie możesz zignorować tych komentarzy. Dobrą praktyką jest odpowiadanie na komentarze i pytania, które zadają osoby obserwujące, możesz też po prostu polubić ich komentarze, aby wyrazić wdzięczność.