Do czego wykorzystywane są lakiery bezbarwne? Jeśli motoryzacja nie jest nam obca to bardzo dobrze wiemy w jaki sposób malowane są samochody, że powłoka, która tworzy kolor jest najczęściej dwu lub trzy warstwowa, a jedną z pierwszy warstw jest baza, a praktycznie zawsze wykończeniem powierzchni jest lakier bezbarwny.
Oczywiście nie mówimy tutaj o takich wyjątkach jak auto w tak zwanym kolorze matowym, gdzie finalnie nie ma on warstwy lakieru bezbarwnego, a sama baza jest już odpowiedniego składu by zabezpieczyć dany lakier przed wpływem środków chemicznych, promieni UV czy nawet najbardziej spotykanego zanieczyszczenia drogowego spotykanego zimą czyli soli drogowej. Lakier bezbarwny nie jest niczym innym jak warstwą ochronną, która zapewnia nam taki sam kolor naszego samochodu przez wiele lat pomimo wszelkich niekorzystnych warunków z którymi codziennie musi się spotykać dane auto.
Jakie więc są typy lakierów bezbarwnych? Na co powinniśmy zwrócić uwagę?
Przede wszystkim lakiery bezbarwne używane do nakładania finalnej warstwy jako główny składnik zawierają w sobie żywicę, możemy również wymienić rożnego rodzaju stabilizatory oraz rozcieńczalniki, które jedynie wpływają na właściwości podczas aplikacji takiego lakieru. Wracając jednak do żywicy. Lakiery dzieli się na trzy grupy MS, HS oraz VHS, czyli medium solid, high solid oraz very high solid. Zależne jest to od zawartości żywicy w stosunku procentowym i tak kolejno MS to maksymalnie czterdzieści procent zawartości żywicy, HS to maksymalnie pięćdziesiąt procent zawartości żywicy a VHS to aż sześćdziesiąt procent zawartości żywicy. Nie ma co ukrywać, że im większa procentowa zawartość wspomnianej wyżej żywicy, tym lakier bezbarwny po pełnym utwardzeniu jest bardziej wytrzymały na różnego rodzaju uszkodzenia mechaniczne czy wpływ czynników zewnętrznych. Spralac lakier jest jednym z najczęściej polecanych przez profesjonalistów lakierów bezbarwnych, a to wszystko dzięki jego stosunkowi jakości do ceny.