Prowadzenie biznesu w internecie z pewnością będzie wymagało w odpowiedniej promocji strony internetowej, bez względu czy będzie to strona usługowa czy też sprzedażowa.
Powinniśmy zwracać uwagę na miejsca które odwiedzają duże ilości internetów, naszych potencjalnych klientów. Dobrym przykładem może być wyszukiwarka Google, codziennie miliony użytkowników korzystają z niej, aby wyszukać interesujące ich treści. Oczywiście możemy tutaj skorzystać z płatnych reklam, będzie to dobry pomysł, jeżeli chcemy szybko uzyskać efekty, wówczas nasze reklamy pojawią się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Oczywiście musimy zwrócić uwagę iż będzie to pewien wydatek, zwłaszcza jeżeli promujemy w stronę z branży finansowej, wówczas konkurencyjność innych firm będzie sprawiała iż promocja może być dość kosztowna. Jednak jeżeli odpowiednio dobierzemy słowa kluczowe, przetestujemy różne rodzaje fraz, z pewnością może być to bardzo opłacalny pomysł.
Oczywiście innym pomysłem będzie także pozycjonowanie naszej strony w wynikach organicznych.
W tym przypadku będziemy chcieli aby nasza strona znalazła się jak najwyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania w Google. Oczywiście w tym przypadku także musimy zwracać szczególną uwagę na słowa kluczowe, chcemy aby na naszą stronę wchodziły osoby, które są zainteresowane daną tematyką, zakupem towaru czy też usługi jaką świadczymy. Musimy także zwrócić uwagę iż frazy czy też słowa kluczowe mają różną popularność, powinniśmy pozycjonować się na popularne frazy, które dadzą nam dużą ilości wyszukań w Google, co przełoży się na dużą ilość użytkowników na naszej stronie. Trzeba oczywiście pamiętać iż niektóre frazy będą najpopularniejsze w różnych okresach czasu, zatem jeżeli prowadzimy firmę która oferuje bombki lub też fajerwerki, nasze prace związane z promocją musimy zintensyfikować w odpowiednim momencie. Warto wiedzieć iż pozycjonowanie wymaga odpowiedniej ilości czasu, Google różnie reaguje na proces pozycjonowania, czasem aktualizacja wyników wyszukiwania może trwać dość długo.